Reklámok, PR filmek, illetve filmes bemutatkozó anyagok publikációjának jelentősége napjainkban:

 

A reklámfilmnek bármely korszakban, már évtizedekkel ezelőtt is fontos jelentősége volt. Minden komolyabb vállalat marketing és értékesítési folyamatában meg volt a szerepe. Ugyanakkor azokban az időkben, csakis a legnagyobb, tőkeerős cégek engedhették meg maguknak reklámfilmek gyártását és publikálását.

 

Hogy miért is?

Egy részről azért, mert egy professzionális minőségű film elkészítése olyan technológiai háttért igényelt, melyekkel akkoriban csakis néhány (hazánkban államilag üzemeltetett) filmvállalat rendelkezett. Ennek következtében egy megfelelő szintű reklámfilm elkészítése az egyes vállalatok teljes marketing költségvetéséhez mérten óriási összeget jelentett, tehát nem túl nagy tömegben engedhették meg maguknak a vállalatok professzionális reklámfilmek elkészítését. A másik szempont, pedig ami még ennél is fontosabb, az akkoriban elérhető publikációs lehetőségekre, média csatornákra vonatkozik. Gondoljunk bele, hogy még egy bő évtizedre visszamenőleg is a reklámfilmek bemutatását szinte kizárólag televíziós csatornák, valamint kereskedelmi adók bonyolították le. Ezekben a médiumokban pedig még néhány másodperces TV szpot bemutatása is rendkívül magas költséget jelentett.

 

Az utóbbi 1-2 esztendőben óriási változások történtek e téren. A televíziós reklámok nézettségét napjainkban már folyamatosan meghaladja az online média nézettsége. A reklámokat bemutató legnépszerűbb kommunikációs csatornaként ma már az internet szolgál. Napjainkban egy átlagos mobil internet is olyan sávszélességgel rendelkezik, hogy bármilyen eszközön kiváló minőségben tekinthetőek meg reklámfilmek. Ráadásul Facebook, Youtube és más videók megosztására szolgáló felületek kellőképpen interaktívak ahhoz, hogy „vírus marketing” szerűen terjesszék a reklámokat és olyan méretű tömeghez jussanak el, melyekre évekkel ezelőtt nem volt lehetőség. Ennek természetesen mindennél nagyobb ügyfélakviráció az eredménye, ami végül is bármely reklám és marketing megvalósítás legfőbb célja.

 

Éppen ezért ma már akár zenei videoklipeket, akár egy-egy termékről, szolgáltatásról vagy vállalatról szóló reklámfilmet is legfontosabb szempontból internetes nézettséggel (látogatottsági adatok), illetve Facebook „lájkolás” számával mérnek. Valamint reklámfilmek estében nem elhanyagolható tényező az sem, hogy az utóbbi években a fejlett digitális technológiák elterjedésével és az egyre kedvezőbb árfekvésű professzionális stúdió- és filmes eszközöknek köszönhetően, a reklámfilm  gyártás fajlagos költsége nagyságrendileg kedvezőbb, mint a megelőző években.

 

Ezért napjainkban már a kis- és középvállalatok marketingstratégiai eszközei között is egyre nagyobb szerepet töltenek be az internetes reklámfilmek. Mivel az internet, mint óriási mérettel bíró ingyenes médiafelület bárki számára korlátlanul elérhető, ezért csakis a reklámfilmek minősége, találékonysága és frappáns módon megvalósított figyelemfelkeltése szab határt az elérhető sikereknek. Munkatársaink mintegy évtizedes nemzetközi és hazai tapasztalata által ebben igyekszünk segítséget nyújtani. Több sikeres filmes- és reklámprojektünk, illetve jelenlegi 7db professzionális „full HD” kameránk, kameramozgató eszközeink, valamint fejlett stúdió technikánk és referenciáink jelentik a sikeres reklámfilm zálogát.